Servicii

Structura organizationala & Indicatori de performanta marketing & vanzari

Cat de eficient este structurata organizatia/compania ? avem prea multi sau prea putini oameni ? si mai ales de unde stim ca sunt eficienti ? Care sunt indicatorii de perfomanta ai marketingului – cei pe baza carora se evalueaza activitatea ? daca la vanzari pare mai simplu (da, doar pare pentru ca veniturile crescute nu reprezinta decat 1 dintre criterii) la marketing intram deja intr-o zona greu de cuantificat.

Si totusi marketingul este perfect masurabil. Este simplu de evaluat si inca si mai simplu de imbunatatit intr-o dinamica dictata de piata sau de nevoile imediate ale companiei.

Iar bugetele pot fi eficientizare cu siguranta . A nu se citi neaparat micsorate desi si asta e posibil ci mai degraba folosite efficient. Am intalniti companii cu un business strict local care isi cheltuiesc bugetele in campanii nationale. Oricat ar micsora bugetul el tot nu va fi eficient. Pentru ca folosesc un tun ca sa omoare o musca….