Servicii

Strategie marketing

John Wanamaker, unul dintre pionierii publicitatii spunea : “stiu ca jumatate din banii cheltuiti pe comunicare sunt aruncati pe fereastra. Problema este ca nu stiu care jumatate”.

Experienta ne dovedeste ca situatia nu s-a schimbat prea mult nici astazi. Intrebarea isi poate gasi raspunsul in solutii de marketing si vanzari.

Ambele se planifica si ambele pot fi evaluate. Si nu numai prin venituri. Veniturile rapide sunt cea mai mare capcana pentru viitorul business-ului.

Facem promotii azi si ne cresc veniturile. Tot azi. Apoi cand promotia se termina – si se termina pentru ca in timpul asta competitia nu doarme, face si ea o promotie si scade si mai mult pretul- ne intrebam ce sa mai inventam maine ? Doar nu inca o promotie ! oare definitia nebuniei nu este sa faci de 10 ori acelasi lucru si sa te astepti la rezultate diferite ?

In razboiul preturilor si al promotiilor nu exista castigatori. Exista doar mici victorii de scurta durata. Care aduc venituri. Si apoi le scad. Sub cele avute inainte de demararea promotiilor.
Revenim la harta. Acel ghid necesar inainte de a porni la drum.

Strategia nu este altceva decat un ghid care permite ajungerea la destinatia dorita (crestere a notorietatii, impulsionarea vanzarilor, fidelizarea consumatorilor, etc.) cu investitia corecta. Nici mai mare nici mai mica decat trebuie. Ci exact atat cat trebuie ca sa poata fi atins obiectivul.