Introducere

CE INSEAMNA CONSULTANT RED

Marketingul ….De departe cea mai tulbure zona din businessul romanesc.

Dar si cea mai frumoasa, spunem noi.

Noi cei care intelegem marketingul in ansamblul sau, nu numai ca instrument de comunicare.

Cei care intelegem implicarea marketingului in efortul de vanzari.

Multi dintre cei care au ales aceasta cariera au fost atrasi in primul rand de” glamour”-ul creativ dar traiesc cu frustrarea zilnica a luptei pentru buget.

Cei mai multi CEO, directori generali sau financiari au si ei la randul lor frustrarea costurilor investitei care nu se regasesc instantaneu in vanzari.

Cat despre agentiile de media buying sau de publicitate trec prin briefing, debriefing si rebriefing, 2 concepte colapsate intr-unul nu tocmai fericit si tot asa.

Si toate astea pentru ca fiecare vorbeste pe limba lui.

De aici si confuzia permanenta intre branding, advertising, marketing, promovare sau PR. Sunt toate la un loc si de multe ori niciuna unde trebuie. Consultantul nu poate inlocui directorului de marketing si nici agentia.

Este insa partenerul lor de discutie. Pentru ca stie suficient de mult din fiecare domeniu incat sa poata vorbi cu toti, sa se poata face inteles de catre toti. Este agregatorul de informatii, traducatorul brandului si liantul intre toti.

Este cel care se aseaza alaturi de client inca de la setarea obiectivelor si merge pana la capat.

Pana la post evaluarea actiunii de marketing si la setarea pasilor urmatori.

Este cel care redacteaza brieful de creatie sau de media, este cel care intelege nevoile si valoarea agentiei.

Chiar si pentru un director de marketing este dificil sa fie in permanenta creativ, inventiv, efervescent si sa gaseasca tot timpul idei proaspete; mai ales daca gestioneaza mai multe branduri. Iar atunci cand compania lucreaza cu mai multe agentii volumul de lucru devine sufocant.

Aici intervine Red Umbrella!